Thursday, January 12, 2012

Puisi yang aku buat semasa zaman cintan-cintun...

.





  KAU
  
[ 1/8/95 ]



Seakan  aku  tenggelam
dalam  lautan  nafasmu
dan  kau  melangkah  rapat
Seakan  aku  lemas
dalam  kesucian  cahayamu
dan  kau tersenyum  manis
Seakan  aku  hilang
merenungi  bibirmu  yang nyaris  terbuka
lalu  aku  hampir  terleka


Seakan  ingin  kusentuhi  kulitmu
sebagaimana  bayu  membelai  mesra
seakan  ingin  kukucupi  jemarimu
sebagaimana  murni  sinaran  purnama
yang  memancar  dari  celah - celah  rambutmu
dan  gemalainya  alunanmu
adalah  kelembutan  yang  kau  warisi


Sayang...
Setulus  kasihku
maka  di sini aku  pun  berjanji
kehadirat  kau  yang  tiada  dua
bahawa  kau  adalah  selamanya....




.

7 comments:

sepa said...

aku ingat puisi nih.

lepas ko tulis nih, ko buat Purnama14, kan.?

:)

tasekM said...

bagus betul ingatan sepa nih..

psttt... ni dia tujukan utk awek dia no berapa nih..?

:p


.

sepa said...

TM, entah la...
awek fantasi dia kot.!

psttt... nak tau. Dino nih duduk dlm bilik depan komputer jeh... keluar time makan n nak pergi kelas. :)

Aku said...

Sepa,
Rasa-rasanya lah....
Purnama 14.. kakakaka...

kisah ratu kelkatu yang beromen... itu pun ada yang stim bila baca.. ceit!





TM,
Itu kalau tak silap... ada mesej keTuhanan pada rangkap akhir.
rangkap2 yang sebelum itu aku tak berapa pasti...

Aku said...

Sepa,
betul3x...
segalanya adalah fantasi...

tapi ko silap.
kita keluar waktu malam, berembun sampai pagi... main snuker dan lepak tepi pantai Lumut... kan?

sepa said...

ya ya... main snuker kat Batu Gajah...

eh. aku suka yg berembun kat Teluk Batik., lepas nengok dak XPDC. :)

Aku said...

Sepa,
dan.... selepas XPDC itulah Mun mandi laut pakai spender tengah-tengah malam...