Wednesday, November 30, 2011

Cerita tentang 'Kecubung'...

.

Sebenarnya, aku cuma nak buat 'Kecubung' sekadar cerpen, dalam 5-6 helai saja. Bila cerpen, plot cerita tak mencapah banyak sangat, ceritanya sepatutnya fokus pada satu isu dan lebih 'lurus'. Perkara-perkara bukan pokok ditulis dalam bentuk naratif sahaja dalam 2-3 perenggan, cukup untuk menceritakan perkara bukan pokok, seperti flashback dbs.



Tup-tup... dah masuk 50 helai dan itu baru separuh cerita. Alamak! Apa nak jadi ni? Aku ingatkan  nak siapkan dalam 2 minggu tapi kalau beginilah, sebulan pun belum tentu.


Dan aku juga konon-kononnya cuba menyahut cabaran kak Yatie (blog Secangkir Madu Merah) supaya menulis tema cinta.


Entah apalah aku merepek meraban dalam cerita tu.. hahaha.

Ah! Lantaklah.... bukan ada publisher bayar aku pun... suka hati akulah nak merepek macam mana pun.


Oh ya, sedutan cerita yang aku paparkan dalam blog ini belum dikemaskan ceritanya lagi. Nanti-nantilah aku baca dan edit balik.


Sekian.






.

5 comments:

AZANI said...

kami tunggu..

tasekM said...

aku nak pi baca yg tertinggal.
pesal laju no nih..?



.

Aku said...

Azani,
tunggule lama-lama... entah bila nak siap...hahaha


TM,
Cepat sikit.... dah naik sembelit nih menunggu... kakaka

sepa said...

brader,
cabaran khas dari aku : '287 mukasurat'...
:)

Aku said...

Sepa,
Makkkkk...! Ok.. raya haji tahun depan siap... kakaka