Sunday, October 30, 2011

Watak kedua ... nak projek tapi tak larat

.

... sebuah Kelisa putih memberi lampu isyarat membelok ke kanan. Yang ditujunya? Sederet gerai-gerai makanan. Walau pun jam telah menunjukkan pukul 3pm, mereka berdua masih belum sempat untuk makan tengahari. Terlalu sibuk, konon-kononnya tetapi memang sibuk pun sampaikan si pemandu terkocoh-kocoh memasuki lot letak kereta secara senget.

... mereka berdua keluar dari perut Kelisa putih. Si pemandu berdiri sebentar di hadapan keretanya dan memandang kereta di sebelah. 'Bilalah agaknya aku nak dapat Alphard putih macam ni..?' bisik hati kecilnya.


" cepatlah Tazs. aku dah lapar nih..."

Oleh kerana asid perut sudah mula naik ke dada, mereka terus berjalan laju menuju gerai nasi campur.

" panas..!!! Bulih cair bedak 'fondesen' aku gini " katanya sambil membetul-betulkan kain sendat dan kebaja singkatnya.

Bergoyang-goyang spring cucuk sanggulnya apabila dia berjalan pantas melangkah longkang kecil dengan sekali langkah sahaja. Lega... akhirnya mereka berada di bawah bumbung gerai yang teduh.


Tiba-tiba wanita berkebaya singkat itu undur ke belakang beberapa langkah, kembali berada di bawah terik matahari petang.


" kamu ni kenapa? tadi kata panas... " Tazs mula melabuhkan punggungnya ke kerusi.

" aku nak mintak tolong kamu tolong tengok kejap " balasnya. Matanya terpicing dek terik matahari.

"nak tengok apa, Kathy ? " Tazs bertanya lagi, suaranya sudah tinggi sikit.


" antara aku dengan bayang-bayang aku ni, mana yang lebih kurus, Tazs ? "


Tazs membulatkan matanya yang sepet sambil tangannya mula mencapai botol sos cili di atas meja.






.

4 comments:

tasekM said...

kahkahkah.

aku ingat Kathy tu kena tukor namalah.
Tij baru menangkap sikit.



.

Aku said...

TM,
Aku takootttt.... keh keh keh

Tijah said...

kohhhhh kohhh kohhhhhh

(alahai batuk pulak malam ni)

Aku said...

Tijah,
Hai Tijah.... makanlah ubat batuk cap ibu dan anak....