Tuesday, October 25, 2011

Mencari wadah yang sebenar...

.



Dalam mengejar sebuah kehidupan yang ditakrifkan oleh yang empunya kehidupan sebagai yang sempurna, kerap berlaku pertindihan antara kemahuan dan kehendak. Calar balar terguris oleh situasi begini menjadi kudis-kudis yang bernanah jika tak dirawat dari awal.


Mencari wadah yang terbaik untuk sebuah kehidupan bukanlah semudah yang disangka kerana definisi 'terbaik' itu adalah relatif, berbeda-beda dari setiap pemunya tubuh badan.


Kesempurnaan hanya wujud dalam jiwa kerana kesempurnaan itu bukanlah sesuatu yang boleh diukur dengan mata kepala. Kesempurnaan itu adalah nilai yang terkandung dalam tubuh badan anak-anak Adam, terpahat jauh  dalam hati-hati insan.


Kesempurnaan adalah sesuatu yang hanya boleh dirasa dan dilihat dengan mata hati. Lidah hati itu ujarnya tanpa suara. Ujarnya dengan rasa.


Itu yang aku pelajari hari ini.







.

3 comments:

tasekM said...

*aku baca*

sepa said...

*akupun baca*

jantung tak terlibat ka, brader...?!

Nizam.Ariff said...

TM,
*aku tahu*



Sepa,
*aku pun tahu*

sampai sekarang aku keliru jantung dengan hati...