Tuesday, October 9, 2012

Kisah seorang lelaki ini...

.



imej: burners.me

 
 
 



Jangan cuba cari erti sebuah kisah yang payah
    nanti keliru bawa musibah
       yang hambar, yang resah
           kaki kau kan rebah

Kisah seorang lelaki, bagi sesetengah mereka
        simpan rasa jauh dalam tubuh, terpendam dalam
           rahsia berlapis rahsia, diamnya satu siksa
               bebanan tika harungi ruang kelam         

Aku lelaki,
       rahsia aku bak mimpi ngeri
             kata bukan penawar
                 suara tak terujar

Memendam sinis pada gerimis
    gerhana menanti rebas habis
       aku pikul, aku tanggung
           walau sakit menggunung





.

4 comments:

sepa said...

aku,
aku jugak seorang yang pendiam,
yang suka duduk diam-diam,
yang duduk di sudut2 yang kelam,
...dan sangat suram,
kononya, mencari ilham...

yang aku nampak hanyalah, dunia yang berbalam2...
...yang jauh dari topeng kejam.!... jugak...!!!

hehehe


*nukilan ko yg nih, aku suka.

:)

Nizam.Ariff said...

sepa,
bab aku layan perasaan ko suka eh...

ko kena bagi aku sedih2 la, baru banyak ilham...

Unknown said...

Jangan diam lama2 bila sakit..Lama2 jadi bebanan yang amat..

Nizam.Ariff said...

Embun,
sengaja menyiksa diri.... huhhuhu