Tuesday, May 15, 2012

Aku mahu bukukan puisi untuk koleksi peribadi tetapi jika ada sesiapa yang.....

.

Aku sedang membuat kompilasi puisi-puisi. Puisi-puisi itu aku pilih dan aku akan bukukan.

Memang aku mahu membukkukan puisi-puisi aku, untuk rekod peribadi selain untuk aku serahkan kepada anak aku apabila dia telah bersedia untuk mengenali aku sedalam-dalamnya.

Aku pilih puisi-puisi yang menepati tema " Jiwa-Jiwa Yang Parah "

Oleh kerana tema itu yang aku pilih, semestinya puisi-puisi itu nanti memang untuk jiwa-jiwa yang sedang parah.

Aku rasa, jika jiwa dalam keadaan girang gembira, puisi-puisi itu tidak akan memberi banyak kesan dan makna. Jadi, aku rasa ianya sesuai dibaca HANYA apabila jiwa dalam keadaan syugul.


Jadi, aku ingin tahu jika ada sesiapa yang minat puisi-puisi aku, agar bolehlah aku lebihkan sikit pembukuan itu.

Sesiapa yang nak, sila bagi tau aku.


Sekian.






6 comments:

tasekM said...

ko agak2 aku nak ke tak..?

:p



.

Aku said...

tm,
jiwa ko tgh parah tak?



dan aku tak bertanggung jawab kalau tetiba ko rasa macam nak berenang kat tasik zoo melaka tgh2 malam....

sepa said...

oh puisi.

ada puisi anak nelayan, tak.?

*aku anak nelayan...

:)


.
aku tak payah kata nak-ke-tak. ko mesti dah shortlistkan aku, kan.?!

.

Aku said...

sepa,
Ha ah... mmg dah ada dalam list...
ko tak nak baca pun aku akan paksa ko baca... hahaha

Anonymous said...

nak jugak..buat projek join venture bulih dak

Dek, cover bior lawa sket walaupun orang cakap jgn judge buku by it cover..

hihi..

kak lily

Aku said...

Kak Lily,
aku tak tau nak buat cover mende... tak ada idea... karang aku letak gambar mayat berbungkus kain kafan karang haa....

Ala kak, kalau akak berhajat nak guna sikit puisi aku dalam buku akak untuk komersial, silakanlah. Buku yang ni untuk kawan2 je... buat 10 buah je kut...